Saturday, May 11, 2013

Kullamannen 2013 blev en DNS

En synnerligen envis förkylning som satt sig på luftrören satte stopp för deltagande i dagens lopp på Kullahalvön. Jag har skjutit på beslutet om jag skulle springa eller inte, men när jag i morse var vid starten av Kullamannen Ultra vid Klitterbyn (nej, jag skulle inte springa ultran, men var nyfiken) och sprang 500 meter i strandskogen stod det klart. Kippande efter andan insåg jag att det inte skulle bli något lopp idag. Jag sparar mig till nationaldagen istället, då går Salomon Trail Tour vidare till Kristianstad.

Eftersom jag ändå rest upp till Kullen från Malmö passade jag på att fota lite istället. Resultaten kan du se via den här länken:

Kullamannen 2013

Nästa år ska jag försöka mig på Dödens zon, den extra rundan som avslutas med en helt S-J-U-K klättring uppför en nära nog lodrät "vägg". Den här filmen som Kullamannen-gänget la upp häromdagen gör faktiskt inte klättringen riktigt rättvisa. Jag såg flera deltagare idag som tog 15-20 minuter på sig att klättra bara den första tokbranta delen!

Vi ses nästa år igen, Kullamannen!


dodens from Kullamannen on Vimeo.

No comments:

Post a Comment