Wednesday, October 17, 2012

Rapport fran Tenerife

Och det forsta jag marker ar att a, a och o ar borta...

Shit, vilken haftig natur pa Tenerife, bergen ar superbranta och bade uppforsbackar och nedfor tar rejalt pa larmusklerna! Det marks att on har vulkaniskt ursprung, man ser lavapelare overallt i bergen.

Bor i Puerto de la Cruz, en halvtimme med buss fran nagra av de haftigaste vandringslederna och har forsokt att springa lite pa stigarna, men jag vill inte gora nagot tokigt, sa jag vantar till lordag da loppet gar av stapeln. Stigarna har knappt plats for en person i bredd och ar extremt tekniska! Det ska bli sa kul att springa det har loppet, personalen pa turistbyran blev riktigt imponerade att det kommer en fran Sverige bara for att springa i berg! Vi ar visst inte mer an en handfull "guiris" (utlanningar).

Pa fredag ska jag hamta nummerlappen i Santa Cruz pa andra sidan on och lyssna (hora passar inte sa bra nar det fattas punkter over bokstaverna) pa ett foredrag med Miguel Heras!


Aterkommer med en racereport nar jag kommit hem.

1 comment:

  1. Erkänner att jag har ett viss mått av avund inför din tävling......men för all del - lycka till...:-)

    ReplyDelete