Thursday, August 23, 2012

It´s a fine line between pleasure and pain

Riktigt skönt väder, trångt, högljutt och tusentals löpare och åskådare. Så kan man sammanfatta årets upplaga av Midnattsloppet. Det var också första gången jag gick under en timme på tio kilometer, klockan stannade på 59:27 minuter. Jag sprang så fort jag kunde och tänkte se hur långt det höll, så det blev även nytt rekord på 5 kilometer med knappt 28 minuter. Efter ca 6 kilometer hann verkligheten ikapp mig och jag fick ta mitt gamla vanliga tempo en stund. Jag startade en långspurt strax innan Medborgarplatsen, det fick bära eller brista, och jag klockade 12 kilometer i timmen i medelfart på sista två kilometerna (tack Ambit!). Jag var riktigt nöjd när jag fick min medalj och en banan, men efter tio minuters vila kände jag att jag hade mycket krafter kvar och mådde utmärkt.

Nästa år kommer Midnattsloppet även att gå i Malmö, så det finns risk att det var mitt sista Midnattslopp i Stockholm och då känns det extra bra att ha både nytt PB och positiva minnen från loppet!


Visserligen är den här låten gammal och ljudet lite si och så, men nog skulle det här funka att springa till?



No comments:

Post a Comment