Friday, July 20, 2012

Mot Alperna och Swiss Alpine Marathon!

I morgon sätter jag mig i bilen för att köra mot Alperna. Första stopp blir förmodligen någonstans på hög höjd i Österrike innan jag fortsätter till Aosta-dalen. Dagen innan Swiss Alpine tänkte jag ta in på hotell i Davos, hämta nummerlappen och mingla lite i kongresscentret och kolla in nyheterna bland tillverkarna. Jag hoppas Julbo har en monter, jag skulle vilja ha ett par nya, coola solglasögon till loppet.

För övrigt har träningen sista två veckorna blivit lite så så. En sommarförkylning satte sig på luftvägarna, men inte värre än att jag tar det som en del av min "tapering", dvs att jag vilat mig i form.  (Lyssna gärna på den här podcasten om just tapering) Jag tänker mig att veckan innan loppet, precis som på Mallorca, göra snabba vandringar/löppass i bergen. Det sliter väldigt lite på kroppen trots att man kan få in många höjdmeter varje dag.

Det här är nog det sista inlägget innan Swiss Alpine, så jag tänkte passa på och tacka för stödet och lyckönskningarna! Lycka till även ni andra som ska springa i Schweiz (eller någon annanstans!)!

Idag blir det två klipp från youtube igen, eftersom jag känner att det behövs. Först ut är Tim Waggoner som delar med sig av sin livsfilosofi och varför han springer långt.



 Klipp nr 2 kommer från Alta Via 2 i Italien, snart är jag där!



1 comment: