Sunday, July 1, 2012

Det är mycket nu!

Har haft två riktigt bra träningspass i helgen, korta och intensiva pass i skogen. När jag inte behöver tänka på löptekniken funkar det riktigt bra och jag har både igår och idag sprungit lika fort på skogsstigar som jag brukar springa på asfalt.

Trots det smyger sig små, små stunder av tvivel in i huvudet och då tvivlar jag på om jag kommer klara av att springa ett maraton i schweiziska berg, det är ju så långt och det är ju så många höjdmeter. Lika snabbt slår jag ifrån mig: Är du tokig? Självklart kommer du klara det, du har ingenting att förlora, du har inget tidsmål och du älskar att löpa i vacker bergsmiljö! Särskilt det sista argumentet brukar hjälpa. Jag ser verkligen fram emot att se hur det ser ut uppe vid Keschhütte och Sertigpass och jag längtar efter att springa ner mot Sertig Dörfli på alpstigarna, förbi kossor med klingande koskällor, mot stadion i Davos!

Shit, det kommer bli så kul!

Apropå vacker alpmiljö så avgjordes i fredags Lavaredo Ultra Trail. Loppet vanns av Iker Karrera före Seb Chaigneau på herrsidan och Fernanda Maciel slutade tvåa efter fransyskan Canepa. Tävlingen avgörs i bergen kring Cortina d´Ampezzo. Så här kan en helt vanlig dag se ut vid Tre Cime di Lavaredo.

No comments:

Post a Comment