Monday, March 5, 2012

Sköna måndag

Igår 4,5 timme spinning, idag lite skön träningsvärk. Inte så där ont att man går som en skadskjuten kråka, bara så där skönt ont i musklerna att det känns att man var duktig igår. Det är det längsta träningspasset på hela vintern. Någon gång i september sprang jag Malmö-Lund tur och retur. Det ska jag nog inte göra om på träning igen. Jag hade sån smärta i knän och vader att jag inte kunde gå normalt på en vecka. Samtidigt tänker jag ändå utsätta mig för smärtan på tävling, Swiss Alpine Marathon blir mitt första maratonlopp någonsin. De flesta brukar som sin första mara välja något platt, tråkigt stadslopp typ Stockholm eller så, men tanken med att välja Swiss Alpine är bara att ta mig runt, löpande, gående eller krypande spelar ingen roll. Då spelar tiden ingen roll alls, jag tänker bara njuta av upplevelsen och därefter njuta av träningsvärken så länge jag kan.

Dagens inspiration är naturligtvis Swiss Alpine Marathon, även idag blir det en dubbel. Först ett reportage från schweizisk TV som jag tycker är sevärt, en tjej från trakten kring Davos som följer familjetraditionen och springer Swiss Alpine! 
 
Det andra klippet är från maratonsträckan. Jag hoppas verkligen på bättre väder den 28 juli!


No comments:

Post a Comment